21 Een Droom?

27 september 2016 - Goes, Nederland

Een droom?

Was het een droom, hebben we dit echt beleefd? We zitten nu in de tweede afkick week en Indiaase avonturen zijn natuurlijk verschrikkelijk avontuurlijk. Alleen vergeet ik wel eens even dat als een mens een verre reis maakt, dat het lichaam en de geest dit ook nog moet verwerken. Mijn hoofd zit nog in India en mijn lichaam loopt al hier. Mijn hoofd loopt waarschijnlijk in gedachten terug over al die landen die tussen Nederland en India liggen en is nog niet thuis. Erlend daarentegen heeft een onzichtbare torso zonder hoofd besteld voor zijn handgemaakte overhemden die juist wel zichtbaar moeten worden op zijn website http://www.cooldrass.com

“Hoe was het?” vraagt iedereen: “heftig en leuk” antwoord ik. Pieken en dalen. Leuk dekt de lading niet. De enorme hoeveelheid aardige mensen in India die mij allemaal tegelijk wilden helpen als het ze uitkwam zonder enige vorm van privacy of juiste planning. Een verslaggever van de Goese Bode interviewde ons. Ze vroeg: “Wat was daar leuker dan hier?” en Muze zei: “mijn vriendinnen daar”. Toen besefte ik dat ook Muze en Luit dit op dezelfde manier meemaken. We hebben een soort “luduvudu”.

Deze bijzondere cultuur met een onbegrijpelijke taal en Hindu rituelen heeft ons veel gegeven. Ik ben blij met wat ik heb en trots wat ik voor elkaar krijg. Ik kijk niet naar wat er niet lukt maar naar de berg die wel gelukt is. Ik leef in het moment, maak plezier nu het kan en mijn zorgen zijn er voor later. Ik balanceer tussen werken, rust nemen en genieten. Genieten is voor mij bewegen in alle opzichten van het woord. Bewegen over de aarde, in beweging blijven, dansen, sporten, muziek maken en vooral samen spelen. Hier in Goes zijn we met zijn allen in beweging en ik wacht af tot mijn hoofd terug is.

In het nieuwe filmpje maken we kennis met de kinderen van de Kattaikkuttu school.

1. Mariëlle:
    27 september 2016